VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

společnosti SCIÉNTIO laboratories, spol. s r.o. pro nákup v internetovém obchodě www.denticor.cz

platné od 1.1.2025

 


 

Článek I Úvodní ustanovení a definice pojmů

  1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z kupní smlouvy uzavřené na dálku mezi Obchodníkem a Spotřebitelem, jejímž předmětem je koupě a prodej Produktů na internetové stránce elektronického obchodu Obchodníka www.denticor.cz.
  2. Obchodníkem a provozovatelem internetového obchodu www.denticor.cz je:
    • Obchodní jméno: SCIÉNTIO laboratories, spol. s r.o.
    • Sídlo: Tallerova 4, 811 02 Bratislava – městská část Staré Město
    • IČO: 52 053 401
    • DIČ: 2120885289
    • IČ DPH: SK2120885289
    • Zápis: Obchodní rejstřík Okresního soudu Bratislava I, oddíl: Sro, vložka č. 132999/B
    • Kontaktní údaje (pro komunikaci se zákazníky):
      • E-mail: obchod@denticor.cz
      • Telefon: 00421903890097
    • Adresa pro zasílání reklamací a vrácení zboží:
  3. Spotřebitelem (též jako „Kupující“) je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Pro účely těchto VOP se Kupujícím rozumí výlučně Spotřebitel.
  4. Produktem se rozumí zboží nabízené k prodeji Obchodníkem prostřednictvím internetového obchodu www.denticor.cz.
  5. Kupní smlouvou se rozumí smlouva uzavřená na dálku mezi Obchodníkem a Kupujícím prostřednictvím internetového obchodu www.denticor.cz, jejímž předmětem je dodání Produktu za úplatu. Tyto VOP jsou její nedílnou součástí.
  6. Orgánem dohledu je Slovenská obchodní inspekce (SOI), Inspektorát SOI pro Bratislavský kraj, se sídlem Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27.

 


 

Článek II Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Kupující si vybírá Produkt na základě aktuální nabídky zveřejněné na stránce www.denticor.cz vložením do elektronického nákupního košíku.
  2. Po vložení Produktu do košíku Kupující vyplní objednávkový formulář, ve kterém uvede své identifikační a kontaktní údaje (jméno, příjmení, adresa doručení, e-mail, telefonní číslo), zvolí způsob dopravy a platby.
  3. Před odesláním objednávky je Kupující povinen seznámit se s těmito VOP a Zásadami zpracování osobních údajů. Svůj souhlas s těmito dokumenty a potvrzení, že byl poučen o právu na odstoupení od smlouvy, vyjádří zaškrtnutím příslušného políčka.
  4. Odesláním objednávky Kupující potvrzuje, že všechny jím uvedené údaje jsou pravdivé a správné.
  5. Objednávka se považuje za odeslanou, pokud obsahuje všechny požadované údaje a pokud Kupující stiskne tlačítko označené textem „Objednávka s povinností platby“. Odeslaná objednávka je pro Kupujícího závazná.
  6. Kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného potvrzení o přijetí objednávky ze strany Obchodníka na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou v objednávce. Toto potvrzení obsahuje shrnutí objednávky (označení Produktu, kupní cena, náklady na dopravu, údaje Kupujícího).
  7. Obchodník je oprávněn v případě vyprodání zásob nebo nedostupnosti Produktu objednávku zrušit, o čemž neprodleně informuje Kupujícího e-mailem.

 


 

Článek III Kupní cena a platební podmínky

  1. Všechny ceny Produktů uvedené v internetovém obchodě jsou konečné, včetně daně z přidané hodnoty (DPH) v zákonné výši.
  2. Cena Produktu nezahrnuje náklady na dopravu (poštovné a balné). Tyto náklady jsou uvedeny samostatně v nákupním košíku a přičítají se k ceně Produktu před odesláním objednávky.
  3. Kupující je povinen uhradit Obchodníkovi celkovou cenu, která je součtem kupní ceny Produktu a nákladů na dopravu.
  4. Platbu je možné uskutečnit následujícím způsobem:
    • Na dobírku: Kupující zaplatí celkovou cenu v hotovosti nebo platební kartou doručovateli (kurýrovi Slovenské pošty) při převzetí zásilky.
  5. Dokladem o koupi je faktura, kterou Obchodník zašle Kupujícímu elektronicky na jeho e-mailovou adresu nebo ji přiloží k zásilce. Faktura slouží zároveň jako záruční list.

 


 

Článek IV Dodací podmínky

  1. Místem dodání Produktu je adresa, kterou Kupující uvedl v objednávce.
  2. Doručení Produktu zajišťuje Obchodník prostřednictvím smluvního přepravce, kterým je Slovenská pošta, a. s.
  3. Obchodník se zavazuje dodat Produkt Kupujícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy, pokud se smluvní strany nedohodly jinak. O odeslání zásilky a jejím podacím čísle bude Kupující informován e-mailem a/nebo SMS zprávou.
  4. Náklady na dopravu (poštovné a balné) jsou stanoveny paušální částkou 9,75 EUR, která je uvedena v nákupním košíku.
  5. Nebezpečí škody na Produktu přechází na Kupujícího momentem jeho převzetí od přepravce.
  6. Při převzetí Produktu je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu zásilky. V případě zjištění poškození obalu je Kupující oprávněn zásilku nepřevzít a sepsat s přepravcem záznam o škodě.

 


 

Článek V Převzetí zboží a následky nepřevzetí zásilky

  1. Kupující je povinen objednaný Produkt řádně a včas převzít na adrese uvedené v objednávce.
  2. Pokud Kupující, který si zvolil platbu na dobírku, nepřevezme zásilku od přepravce, a to z důvodů na jeho straně (např. odmítnutí převzetí, nepřítomnost na adrese, nevyzvednutí v úložní lhůtě na poště), a zároveň si v zákonné lhůtě neuplatní své právo na odstoupení od smlouvy dle Článku VI těchto VOP, porušuje tím svou smluvní povinnost vyplývající z kupní smlouvy.
  3. V případě porušení povinnosti dle bodu 2 tohoto článku vzniká Obchodníkovi nárok na náhradu škody, která mu v důsledku takového jednání Kupujícího vznikla. Za takto vzniklou škodu se považují prokazatelné náklady Obchodníka na dopravu a balné spojené s neúspěšným pokusem o doručení zásilky.
  4. Kupující bere na vědomí a souhlasí, že v případě dle bodu 2 tohoto článku je povinen uhradit Obchodníkovi paušální náhradu škody ve výši 275 Kč. Obchodník je oprávněn zaslat Kupujícímu výzvu k úhradě této částky spolu s fakturou. Tímto není dotčen nárok Obchodníka na náhradu škody převyšující tuto paušální částku.

 


 

Článek VI Právo na odstoupení od smlouvy

  1. Kupující má právo odstoupit od kupní smlouvy i bez uvedení důvodu ve lhůtě 14 dnů.
  2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech ode dne, kdy Kupující nebo jím určená třetí osoba (s výjimkou dopravce) převezme Produkt.
  3. Kupující může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy u Obchodníka v listinné podobě nebo e-mailem na kontaktní údaje uvedené v Článku I těchto VOP. Pro tento účel může Kupující použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který je dostupný na webovém sídle Obchodníka a tvoří Přílohu C.2 těchto VOP.
  4. Lhůta pro odstoupení od smlouvy je zachována, pokud Kupující odešle oznámení o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy před tím, než uplyne lhůta pro odstoupení od smlouvy.
  5. Důsledky odstoupení od smlouvy:
    • a) Obchodník je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, vrátit Kupujícímu všechny platby, které od něj přijal na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu. Obchodník však není povinen uhradit Kupujícímu dodatečné náklady, pokud si Kupující výslovně zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení, který Obchodník nabízí.
    • b) Platby budou vráceny stejným způsobem, jaký použil Kupující při své platbě, pokud se s Kupujícím výslovně nedohodnou na jiném způsobu platby, a to bez účtování jakýchkoli dalších poplatků.
    • c) Při odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží, Obchodník není povinen vrátit Kupujícímu platby před tím, než mu je zboží doručeno zpět nebo dokud Kupující neprokáže odeslání zboží zpět Obchodníkovi.
    • d) Kupující je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo ho odevzdat Obchodníkovi na adrese uvedené v Článku I. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud je zboží odesláno před jejím uplynutím.
    • e) Přímé náklady na vrácení zboží nese Kupující.
    • f) Kupující odpovídá za jakékoli snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s ním jiným způsobem, než jaký je potřebný k zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
  6. Výjimky z práva na odstoupení od smlouvy: Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:
    • a) prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen (např. dentální fazety, materiály pro výrobu zubních náhrad po otevření jejich sterilního balení).
    • b) prodej zboží, které bylo zhotoveno podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho spotřebitele.

 


 

Článek VII Odpovědnost za vady (Vytknutí vad)

  1. Obchodník odpovídá za vady, které má prodaný Produkt při převzetí Kupujícím.
  2. Záruční doba na nové Produkty je 24 měsíců a začíná plynout ode dne převzetí Produktu Kupujícím.
  3. Kupující je oprávněn vytknout vadu (uplatnit reklamaci) na adrese Obchodníka uvedené v Článku I těchto VOP. Spolu s vytknutím vady je Kupující povinen předložit doklad o koupi (fakturu) a podrobný popis vady.
  4. Obchodník je povinen o vyřízení vytknutí vady vydat písemné potvrzení nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění.
  5. Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má Kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Obchodník je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu Produktu, nebo pokud se vada týká jen součásti Produktu, výměnu součásti, pokud tím Obchodníkovi nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně Produktu nebo závažnosti vady.
  6. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby se Produkt mohl řádně užívat jako věc bez vady, má Kupující právo na výměnu Produktu nebo má právo od smlouvy odstoupit. Tatáž práva náleží Kupujícímu, pokud jde sice o odstranitelné vady, avšak Kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad Produkt řádně užívat.
  7. Obchodník je povinen vyřídit vytknutí vady (reklamaci) bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění. Po uplynutí této lhůty má Kupující stejná práva, jako by šlo o neodstranitelnou vadu.
  8. Podrobný postup při vytknutí vad je upraven v Reklamačním řádu, který je zveřejněn na webovém sídle Obchodníka.

 


 

Článek VIII Alternativní řešení sporů (ARS)

  1. V případě, že Kupující není spokojen se způsobem, kterým Obchodník vyřídil jeho reklamaci, nebo se domnívá, že Obchodník porušil jeho práva, má právo obrátit se na Obchodníka s žádostí o nápravu.
  2. Pokud Obchodník na žádost o nápravu odpoví zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, má Kupující právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (dále jen „subjekt ARS“) podle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternativním řešení spotřebitelských sporů.
  3. Příslušným subjektem ARS je Slovenská obchodní inspekce, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27, nebo jiná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů ARS vedeném Ministerstvem hospodářství SR (seznam je dostupný na www.mhsr.sk).
  4. Kupující může pro podání návrhu na ARS využít i platformu pro řešení sporů online (RSO), která je dostupná na webové stránce: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 


 

Článek IX Ochrana osobních údajů

  1. Ochrana osobních údajů Kupujícího je zabezpečena v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob při zpracování osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (GDPR) a zákonem č. 18/2018 Z. z. o ochraně osobních údajů.
  2. Podrobné informace o zpracování osobních údajů, právech Kupujícího jako dotčené osoby a dalších souvisejících náležitostech jsou uvedeny v samostatném dokumentu „Zásady zpracování a ochrany osobních údajů“, který je zveřejněn na webovém sídle Obchodníka a tvoří Přílohu B těchto VOP.

 


 

Článek X Závěrečná ustanovení

  1. Tyto VOP jsou platné a účinné od data uvedeného v jejich záhlaví a plně nahrazují předchozí VOP.
  2. Právní vztahy mezi Obchodníkem a Kupujícím, které nejsou upraveny těmito VOP, se řídí příslušnými ustanoveními Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele a Zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů.
  3. Obchodník si vyhrazuje právo na změnu těchto VOP. Povinnost písemného oznámení změny VOP je splněna umístěním na internetové stránce www.denticor.cz. Pro konkrétní kupní smlouvu je platná verze VOP účinná v době odeslání objednávky Kupujícím.
  4. Nedílnou součástí těchto VOP jsou Příloha B (Zásady zpracování a ochrany osobních údajů) a Příloha C (Doplňující dokumenty pro spotřebitele).